Monday, May 21, 2018

Chubby tench

Een Chubby tench van 2.8 kg. en 52 cm.

Vanmorgen op 2e Pinksterdag nog even er op uit geweest op te kijken of ik nog wat kon vangen. De uitrusting was afgesteld op het vangen van karper. Uiteraard kijkt de vis hier niet naar welke het aas beroerd. Door een flinke trek in het water kan ik pas na een uur normaal gaan vissen met een mini pauwpennetje.

Aangezien ik op deze schitterende dag nog meer op de agenda had staan kon ik nog maar even doorvissen. M'n tas al ingepakt, want het was al bijna tijd om te gaan. Ik stond nog even naar een vissende blauwe reiger en naar m'n pennetje te kijken. Enkele minibelletjes veroorzaakt door een azende vas nabij mijn pennetje hadden het wateroppervlak doorboort.

Nog even scherp blijven.... Een tik op het pennetje... tik tik en weg duikt het pennetje. Ik tik terug en sta gelijk met een kromme hengel. Karper??? nee een zich hevig verzettende zeelt meldt zich aan de andere kant van de lijn. De zeelt knokt veel harder dan de grote karper van vorige week. Na een minuut of wat glijdt de zeelt het net in. Phoehh die is zwaar. Eenmaal op de kant zie ik pas hoe dik de zeelt is. Deze vis moest toch even gewogen en gemeten worden. Lengte 52 cm en een gewicht van maar liefst 2.8 kg. M'n dag kan al niet meer stuk zo op de vroege ochtend.
Een conculega

Het is verleidelijk om nog langer te blijven maar ik vertrek richting huis naar m'n lieve vrouw die op me wacht met een onbijtje.