Friday, July 26, 2019

Zout

Naast het vangen van allerlei vissoorten in het zoete water zoek ik ook graag mijn vertier aan het zoute water. De Nieuwe Waterweg is slechts een kwartiertje rijden. Door alle beroepsvisserij aan de monding van de Waterweg is het allemaal wel wat minder geworden maar er valt toch nog genoeg zeebaars en fint te vangen in de zomermaanden. Ik gebuikt hier allelei soorten kunstaas voor in de vorm van shads, lepels, pluggen, zeeforel lepels. Hieronder wat foto's van vangsten van de afgelopen tijd.
Te weten zeebaars en fint.

3 comments:

Ronald Figge said...

Ongeacht het Rijnmond gebied minder romantisch is en ik soms lachgas patronen en ander afval op stekken aantrof, is het een walhalla voor kunstaasvissers. Zeebaarzen en finten zitten er volop en vanaf het pontje van maasluis tot de Spijkenisserbrug heb je naast zeebaars ook nog kans op snoekbaars. Ik hoop nog een verdwaalde roofblei nog eens te vangen.


Als je eens zin hebt om met me mee te vissen, hoor ik het graag.

Groet, Ronald

John Riegman said...

Hallo Ronald, de Waterweg is inderdaad een Valhalla voor de kunstaasvisser. Vond laatst zelfs een dode zeebaars bij de achterste strekdam bij Spijk. Ik wil zeker een keer met je mee achter de snoekbaars aan. Heb nu tot het einde van dit jaar niet veel tijd, verhuisvoorbereidingen...

We houden contact.

vr.gr John

Ronald Figge said...

Het heeft geen haast. Eind Mei en Juni is de beste periode voor snoekbaars. Het lijkt me dan beter dan af te spreken.


We spreken elkaar dan wel weer


Groet,

Ronald